Saturday, December 31, 2016

(HUBUNGAN HUKUM ADAT JEUNG 'AQIDAH)

Didieu Seueur jalma anu salah nerapkeun, hukum adat dijadikeun hukum akal sahingga bisa nibakeun kana kakufuran atawa fasiq. 

Ari sabab adat saperti bedog sok ngaraheutkeun, kadaharan sok ngawaregkeun, obat sok nyageurkeun, seuneu sok nutungkeun jeung sabangsana. 
Tah omongan anu sarupa kitu teh, dina masalah iyeu mah timbul kabagi kana opat (4) golongan, nyaeta :

1. Jalma anu nekadkeun yen kadaharan teh bisa ngawaregkeun ku watekna eta kadaharan sarta Talazum 'aqli tegesna satiap-tiap dahar pasti wareg, atawa satiap-tiap kaduruk pasti tutung. 

Tah golongan anu kitu tekadna teh eta kufur kalayan mufakat para Ulama dina ngufurkeun nana kanu kitu, nyakitu dina seuneu bisa nutungkeun, bedog bisa ngaraheutkeun, obat bisa nyageurkeun ku thabi'atna/watekna, iyeu teh kacida salahna jeung nibakeun kana kakufuran.

Supaya ringkes, didieu bade dibantun conto hiji bae nyaeta : masalah kadaharan conto sejen mah ukurkeun bae kadinya.


2. Golongan jalma anu nekadkeun yen kadaharan bisa ngawaregkeun ku kakuatan, anu eta kakuatan teh didamel ku Alloh, disimpen dina eta kadaharan, bari Talazum 'adiy tegesna henteu misti tiap-tiap dahar aya wareg, teu misti tiap-tiap keuna ku seuneu tutung. 

Tah anu kitu mah ka asupna kana pamadegan/patekadan Mu'tazilah, anu dina Kufurna teh di ikhtilafkeun; numutkeun qoul Ulama anu Shohih mah henteu nepi ka pangkat Kufur mah tapi jadi Ahli bid'ah anu sasar(dlolalah).

3. Jalma anu nekadkeun yen kadaharan jeung bangsana, henteu bisa ngawaregkeun atawa ngajagjagkeun, anapon anu ngawaregkeun jeung anu nutungkeun, anu ngaraheutkeun jeung nyageurkeun mah ngan Alloh ta'ala wungkul, ngan manehna nekadkeun antara Sabab jeung Musabab Talazum 'aqli, tegesna nganggap teu sah sulayana, saperti conto : 
misti satiap-tiap aya sabab, kudu aya bukti Musabab, saperti : 
misti tiap-tiap aya dahar, aya wareg. Satiap ngadahar obat aya cageur, jeung sabangsana.

Tah anu kitu mah Sah sulayana, anu kitu patekadan nana teh tos dimufakatkeun ku ulama kana henteu Kufurna ngan pedah anu kitu mah kalebet kana golongan Jahlun(Bodo) tegesna henteu nyaho kana Haqiqatna hukum adat. 

Padahal lamun ningali kana bahasan nu tos kalangkung, hukum adat mah sah sulayana. 
Tapi kadang-kadang, eta kabodoan teh sok narik-narik oge kana kakufuran, saperti sok nampik kana ayana Karomah, Mu'jizat, Ba'ats
( dihudangkeun tina pakuburan) tah lamun ku kabodoan nana teh nepi ka nampik/nolak kana perkara anu kasebat biyeu, mangka eta manehna jadi Kufur.

4. Jalma anu nekadkeun yen anu boga tapak teh ngan Alloh ta'ala wungkul, saperti kadaharan henteu bisa ngawaregkeun, obat henteu bisa nyageurkeun, bedog henteu bisa ngaraheutkeun, bari manehna nekadkeun yen antara Sabab jeung Musabab teh eta Talazum 'adiy anu sah sulayana, jadi biasana dimana antel seuneu, Alloh sok ngadamel tutung, tapi henteu pasti. 

Da henteu naon-naon ari henteu dikersakeun mah ku Alloh, antel seuneu henteu tutung, atawa aya oge anu tutung bari henteu ka antelan seuneu, nyakitu deui dina kadaharan, bedog, jeung obat oge kabeh henteu ngabogaan tapak/henteu matak naon-naon lamun henteu dikersakeun ku Alloh ta'ala mah.

Tah iyeu anu nomer ka opat(4) eta patekadan anu salamet mungguh Alloh ta'ala, nyaeta patekadan nana Ahlis Sunnah wal Jama'ah.



[BABAGIAN HUKUM ADAT]

Dupi babagian Hukum Adat eta aya opat (4) bagian, nyaeta :

1. رَبْطُ وَجُوُدٍ بِوُجُوْدٍ  
( ROBTHU WUJUUDIN BIWUJUUDIN) Tegesna hubungan aya kana aya, contona saperti ayana wareg teh ku ayana dahar, atawa ayana kaduruk/tutung teh ku ayana seuneu.

2. رَبْطُ عَدَمٍ بِعَدَمٍ  
(ROBTHU 'ADAMIN BI'ADAMIN) Tegesna hubungan euweuh kana euweuh, contona saperti euweuhna wareg ku euweuhna dahar atawa euweuhna tutung ku euweuhna seuneu.

3. رَبْطُ وُجُوْدٍ بِعَدَمٍ  
(ROBTHU WUJUUDIN BI'ADAMIN) Tegesna hubungan aya kana euweuh, contona saperti ayana ku euweuhna dahar, atawa ayana tiris ku eweuhna simbut dll.

4. رَبْطَ عَدَمٍ بِوُجَوْدٍ  
(ROBTHU 'ADAMIN BIWUJUUDIN) Tegesna Hubungan euweuh kana aya, contona saperti euweuhna lapar ku ayana dahar, atawa saperti euweuhna tutung ku ayana cai anu nyegah kana eta seuneu.

Friday, December 30, 2016

GURU

Ti sapalih Guru anu kantos ngajarkeun kana ilmu Ushuluddin ka pribados, teu aya sanes Pun Bapa
Abah Rahman
Teras dilajeng ku pun Raka,
Pun Raka

Anu akhirna dugi ka simkuring, 
Sireum ateul
tikawit pelajaran 'Aqoidna Iman, Rukun Islam, Rukun Iman, sareng anu sanesna.
Mudah-mudahan iyeu tutulisan nyandak manfaat ka sadayana, sareng anu janten tujuan nu utamana pisan mah malah mandar isukan kabuka ku pun anak
Kulawargi

Pun anak
Ku hal sakitu teu weleh simkuring nyuhunkeun dorong du'a ti samudayana mudah-mudahan teu aya pamengan dina ngalajengkeun iyeu seratan simkuring.





Wednesday, December 28, 2016

{PASAL KADUA MERTELAKEUN HUKUM ADAT}

Aqidatun najin
@sireum ateul

Ta'rif hukum Adat nyaeta : 

وَالْحُكْمُ الْعَادِيُّ هُوَ اِثْبَاتُ اَمْرٍ لِاَمْرٍ اٰخَرَ اَوْ نَفْيُهُ عَنْهُ بِوَاسِطَةِ التَّكْرِيْرِ اَيْ وَاسِطَةِ الْقِراٰنِ بَيٍنَهُمَا

WAL-HUKMUL 'AADIYU HUWA ITSBAATU AMRIN LI AMRIN AAKHORO, AW NAFYUHU 'ANHU BI WAA SITHOTIT-TAKRIIRI AY WAASITHOTIL-QIROONI BAYNAHUMAA.

Hartosna : Ari Palenggeran hukum adat nyaeta netepkeun hiji perkara kana perkara sejenna, atawa henteu netepkeun nana hiji perkara kana perkara sejenna kalawan perantaraan bolak-balik, tegesna babarengan antara atawa sababaraha kalu kajadian.

Tapi hukum adat mah eta sah sulayana, saperti tiap-tiap tas dahar sok aya wareg atawa jag-jag. 
Eta jadi hukum dina adat mah, sabab lain sakali duakali sok kitu bae, tapi sah sulayana. 

Henteu naon-naon masing tas dahar henteu aya wareg atawa jag-jag malah masing lumpuh oge. 
Atawa aya wareg jeung jag-jag tapi teu dahar.

TATIMMATUN

PUNGKASAN
Aqidatun najin
Bahasa sunda
By #sireum_ateul

Ari Wajib eta kabagi kana tilu bagian, nyaeta :

1. WAJIB DZATIL MUTHLAQ = Nyaeta dzat Alloh jeung sifatna, sabab salawasna misti aya, mutlaq henteu diqoyyidan ku naon-naon.

2. WAJIB DZATIL MUQOYYAD = Nyaeta saperti ngalap tempatna jirim saukuran nana, sabab misti tiap-tiap jirim salawasna kudu boga tempat, tapi qoyyid kitu teh salagi jirim aya.

3. WAJIB 'ARIDLIYYU = Sacara ayana urang ayeuna henteu wajib tapi wenang asalna mah, ngan pedah kaTa'aluqkan ku Ilmuna Alloh kana ayana urang, mangka atuh wajib ayana urang, jadi wajibna teh anyar-anyaran.

Ari Mustahil oge eta kabagi kana tilu bagian, nyaeta : 

1. MUSTAHIL DZATI MUTHLAQI = Cara mustahilna aya deui pangeran salian Alloh ta'ala. Eta misti salawasna kudu euweuh.

2. MUSTAHIL DZATIL MUQOYYAD = Nyaeta saperti Mustahilna aya jirim tapi hanteu boga tempat, atawa aya jirim henteu usik oge henteu cicing dina hiji waktu.
 Eta mah qoyyid mustahil salagi aya eta jirim, da ari jirim anu euweuh mah kaharti masing henteu boga tempat oge.

3. MUSTAHIL 'ARIDIYY = Saperti urang ka Ta'alluqkan ku 'ilmuna Alloh kana ayana urang, mangka mustahil euweuhna urang, anu asalna mah urang teh wenang ayana jeung wenang euweuhna, ngan ka Ta'aluqkan ku 'ilmuna Alloh ta'ala kana ayana ayana urang, mangka atuh mustahil euweuhna urang. Jadi mustahilna teh anyar-anyaran, nyaeta 'Aridly tea.

Tuesday, December 27, 2016

KASIMPULAN HUKUM AKAL JEUNG BAGIAN NANA

Jadi hasilna tina iyeu pasal, Ngaran Wajib teh nyaeta : Anu misti kudu aya, atawa salawasna kudu aya. Saperti ceuk akal Wajib ayana dzat Alloh.

Ari ngaran mustahil nyaeta : Anu misti kudu euweuhna ceuk akal atawa salilana kudu euweuh, saperti : Ceuk akal Mustahil aya pangeran salian Allob ta'ala.

Ari ngaran Jaiz ceuk atawa wenang, eta anu henteu kudu aya atawa henteu kudu euweuh, ceuj akal tapi bisa giliran saperti ayana jeung euweuhna makhluk.

Ari iyeu anu tilu (3) nyaeta : Wajib 'aqli, Mustahil 'aqli, jeung Jaiz 'aqli. 

Eta masing-masing kabagi kana dua bagian nyaeta kana DLORURI sareng NADHORI, jadi jumlahna hukum akal eta aya genep (6) iyeu gambaran nana :
Gambaran hukum akal