Saturday, January 28, 2017

TSAMROH ILMU TAUHID

Alhamdulillaah dina danget ayeuna tiasa pajonghok deui sareng Sireum Ateul, anu bade ngalajengkeun catetan anu teu acan rengse dina ngaguar Mabadi na ilmu Tauhid. 

Mabadi Ilmu Tauhid anu nomer tilu (3) nyaeta TSAMAROH (BUAH) ILMU TAUHID.
Dupi anu disebat Tsamaroh dina elmu tauhid teh, nyaeta :

وَثَمْرَتُهُ مَعْرِفَةُ صِفَاتِ اللّٰهِ تَعَالٰى وَرُسُلِهٖ بِالْبَرَاهِيْنِ 
الْقَطْعِيَّةِ وَالْفَوْزُ بِالسَّعَادَةِ الْاَبَدِيَّةِ.

WA TSAMROTUHUU MA'RIFAT 
SHIFAATILLAAHI TA'AALAA WA RUSULIHII BIL-BAROOHIINIL-QOTH'IYYATI WAL-FAWZU BIS-SA'AADATIL-ABADIYYATI.

Hartosna : Ari buahna atanapi faidahna ilmu tauhid teh nyaeta, ku ngaji na kana eta ilmu tauhid teh bisa nyaho kana sifat-sifatna Alloh sinareng Rosul-Rosulna, ku dalil-dalil anu pasti benerna.

Ka duana ku ngajina kana eta ilmu tauhid teh meunang ka bagjaan anu alus tur anu henteu aya tungtungna dipoe akherat.

Tah eta teh hasil (Tsamroh/buah) tina ngaji ilmu tauhid. Jadi atuh tos jelas ayeuna mah yen saupama urang hayang meunang ka bagajaan anu henteu aya tungtungna di akherat maka hayu atuh urang dileukeunan saeutik-saeutik ngaderes deui kana ngaji ilmu tauhid malah mandar leuwih kandel tur pageuhna patekadan urang sadayana

MAWDLU' ILMU TAUHID

Anu parantos kasebat tur kasabit ku sireum ateul dina bahasan Mabadi pikeun ilmu tauhid, mangga ayeuna urang lajengkeun deui kana guaran anu salajengna nyaeta bagian MAWDLU'na ilmu tauhid.

Nu disebat Mawdlu teh nyaeta :

وَمَوْضُوْعُهُ ذَاتُ اللّٰهِ وَذَاتُ رُسُلِهٖ مِنْ حَيْثُ مَايَجِيْبُ وَمَا يَسْتَحِيْلُ وَمَايَجُوْزُ وَالْمُمْكِنُ مِنْ حَيْثُ اَنَّهُ يُسْتَدَلُّ بِهٖ عَلٰى وُجُوْدِ صَانِعِهٖ، وَالسَّمْعِيَّاتُ مِنْ حَيْثُ اِعْتِقَادُهَا

WA MAWDLU'UHUU DZAATULLOOHI WA DZAATU RUSULIHII MIN HAYTSU MAA YAJIIBU WA MAA YASTAHIILU WA MAA YAJUUZU WAL-MUMKINU MIN HAYTSU ANNAHUU YUSTADALLU BIHII 'ALAA WUJUUDI SHOONI'IHII WAS-SAM'IYYAATU MIN HAYTSU I'TIQOODUHAA.

Hartosna : Ari mawdlu'na atawa anu diolah ku ilmu tauhid teh nyaeta Dzat Alloh jeung Dzat Rosul-rosulna, tina palebahan sifat-sifatna anu wajib, anu mustahil, jeung anu wenang, jeung mumkin atawa makhluk tina palebahan bisa dipake Dalil kana ayana anu ngadamelna. Jeung katerangan anu karungu (kakuping) ti Alloh jeung ti Rosulna anu wajib ditekadkeun nana.

Jadi atuh anu dibahas ku elmu Tauhid teh nyaeta :

1. Sifat-sifat anu wajib di Alloh, anu mustahil di Alloh, jeung anu wenang di Alloh.

2. Sifat anu wajib, anu mustahil, jeung anu wenang dipara Rosul.

3. Makhluk, pedah sok dipake dalil kana ayana anu ngadamelna.

4. Sam'iyyat, tegesna katerangan anu karungu atanapi ka tampi tina Al-Qur'an jeung Al-Hadits anu shohih anu aya patalina jeung patekadan.

Sakitu dialap-cekap dina ngabahas Mabadi Ilmu tauhid anu kadua, nyaeta Mawdlu'.
Sireum ateul

HAD ILMU TAUHID

Salajengna sakadang Sireum ateul bade ngawincik ngawiji-wiji Mabadi dina babagan ilmu Tauhid, kumargi kitu atuh pantes pisan dina ngabahasna teh kana Mabadina ilmu Tauhid anu sapuluh tea, nyaeta nomer kahijina HAD ilmu tauhid anu palenggeran nana teh nyaeta :

1. HAD na Ilmu Tauhid : 

فَحَدُّهُ لُغَةً : اَلْعِلْمُ بِأَنَّ الشَّيْئَ وَاحِدٌ
وَشَرْعًا : بِمَعْنٰى فَنِ الْمَدُّوْنِ عِلْمٌ يُبْحَثُ فِيْهِ عَنْ اِثْبَاتِ الْعَقَائِدِ الدِّيْنِيَّةِ الْمُكْتَسَبُ مِنْ اَدِلَّتِهَا الْيَقِيْنِيَّةِ، وَبِغَيْرِ مَعْنٰى الْفَنِّ الْمُدَوَّنِ : اِفْرَادُ الْمَعْبُوْدِ بِالْعِبَادَةِ مَعَ اعْتِقَادِ وَاحْدَتِهٖ ذَاتًا وَصِفَاتٍ وَاَفْعَالًا

FAHADDUHU LUGHOTAN, AL-'ILMU BI_ANNASY-SYAY_A WAAHIDUN.
WA SYAR'AN, BI MA'NAA FANIL-MUDAWWANI 'ILMUN YUBHATSU FIIHI 'AN ITSBAATIL-'AQOO_IDID-DIINIYYATIL-MUKTASABU MIN ADILLATIHAAL-YAQIINIYYATI.
WA BIGHOYRI MA'NAL-FANNIL-MUDAWWANI : IFROODUL-MA'BUUDI BIL-'IBAADATI MA'A'TIQOODI WAHDATIHII DZAATAN WA SHIFAATIN WA AF'AALAN.

Hartosna : Ari Tauhid ceuk lughot (bahasa) mah nyaeta, nyaho kana yen perkara teh sahiji.
Ari tauhid ceuk Syara' mah lamun bae nurutkeun Fan Mudawwan (tegesna elmu anu dibukukeun) nyaeta, hiji elmu anu ngabahas kana netepkeun patekadan agama anu diusahakeun elmuna tina dalil-dalil anu yaqin, saperti Dalil 'aqli( dalil ceuk akal) jeung dalil Naqli anu Qoth'iyyi tina Hadits jeung Qur'an.
Ari tauhid ceuk Syara' mah, lamun nurutkeun kana Fan anu henteu di bukukeun mah nyaeta, ngawungkulkeun kanu di sembah, tunggal dzatna, sifatna, jeung af'alna.

Sakitu anu ka pihatur ti sakdang Sireum ateul dina penjelasan Palenggeran Had Ilmu tauhid secara garis gedena.
Upami hoyong langkung jelasna mah kedah di Majlis pangaosan da dibahas didieu mah teu kauntup ngetikna.


Sireum ateul

Friday, January 27, 2017

MABADI ILMU TAUHID

Dina danget iyeu sakadang sireum ateul bade nyutatkeun naon anu aya dina moqoddimah tadi nyaeta ngadugikeun MABADI ILMU TAUHID.

Atuh peryogi ka uninga ka satiap-tiap jalma anu bade ngaos kana hiji Fan (cabang ilmu) naon bae, mangka kedah ngabahas heula kana mabadi na( dasar-dasar pokok jeung tujuan) tina eta elmu, malahmandar sangkan tambah teguh jeung semangat kana di ajarna.

Dupi Mabadi tina tiap-tiap elmu, eta aya sapuluh seueurna, sakumaha iyeu katerangan anu dikandung dina nadhom :


اِنَّ مَبَادِيَّ كُلِّ فَنٍ عَشَرَةٌ * اَلْحَدَّ وَالْمَوْضُوْعُ ثُمَّ ثَمَرَه
وَفَضْلُهُ وَنِسْبَةٌ وَالْوَاضِعُ * وَالْاِسْمُ الْاِسْتِمْدَادُ حُكْمُ الشَّارِعُ
مَسَائِلُ وَالْبَعْضُ بِالْبَعْضِ اكْتَفٰى * وَمَنْ دَرٰى الْجَمِيْعَ حَازَا الشَّرَفا

Hartosna : Saenyana Mabadi tiap-tiap elmu (pirang-pirang anu peryogi diuningakeun dina mimiti ngaji tiap-tiap Fan warna elmu) eta aya sapuluh rupa.

1. Had na (ta'rifna/palenggeran nana/ definisi na.

2. Mawdlu' na tegesna anu diolahna atawa anu digarapna ku eta elmu (obyekna).

3. Tsamroh na tegesna buahna atawa hasilna tina eta elmu.

4. Fadlilah na atawa kaunggulan nana tina eta elmu.

5. Nisbat na hubungan nana jeung elmu-elmu anu sejenna.

6. Waadli' na tegesna saha anu ngaturna jeung merenahkeun nana eta elmu ( subjekna).

7. Ismuhu tegesna ngaranna/julukan nana eta elmu.

8. Istimdad na tegesna sumber panyokotan nana atawa asal-usulna eta elmu.

9. Hukum syara'na ngaji eta elmu.

10. Mas_alah-mas_alah anu dibahas ku eta elmu.

Mangka sing saha wae anu apal, sanajan ngan ukur sawareh tina mabadi, mangka eta geus cukup, jeung saha bae jalmana anu apal kabeh kana Mabadi tiap-tiap elmu, mangka tangtu eta jalma bakal meunang kamulyaan(karomah).
Sireum ateul

Kanggo bubuka di alap cekap insya Alloh kapayun bakal diguar hiji-hijina mabadi anu sapuluh tea.

MUQODDIMAH ILMU TAUHID

بسم الله الرحمن الرحيم

اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ الْمَوْجُوْدِ لِذَاتِهٖ. الْقَدِيْمِ الْبَاقِى الْمُخَالِفِ لِلْخَلْقِ الْغَنِيِّ لِذَاتِهٖ. الْوَاحِدِ الْقَادِرِ الْمُرِيْدِ الْعَالَيْمِ ذِى الْحَيَاةِ وَالسَّمْعِ وَالْبَصَرِ وَالْكَلَامِ الْقَدِيْمِ
وَالصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ عَلٰى أَفْضَلِ الرُّسُلِ الصَّادِقِيْنَ فِي دَعْوَاهُم وَاَحْكَامِهِمْ اَلْمَعْصُوْمِيْنَ مِنْ مَنْهِيَاتِ الظَّاهِرِ وَالْبَاطِنِ الْمُبَلِّغِيْنَ لِمَا عَلَيْنَا تَصْدِيْقُهُ وَعَلٰى اٰلِهٖ وَصَحْبِهٖ اَجْمَعِيْنَ ( اَمَّا بَعْدُ) فَهٰذِهٖ رِسَالَةُ فِى بَيَانِ الْعَقَائِدِ الَّتِيْ هِيَ اُصُوْلُ الدِّيْن

Mangka sateuacanna tumandang kana bahasan anu dimaksud, didieu simkuring (sireum ateul) bade ngamuat muqoddimah bahasan Ilmu Tauhid, sakumaha anu diserat ku Muallif.

Diantawis eusi dina bahasan iyeu nyaeta :

1. Mertelakeun Mabadi Ilmu Tauhid, nyaeta anu dimaksud supados urang anu maos kana iyeu kitab/tulisan tambih sumanget.

2. Mertelakeun ta'rif Ahlis-sunnah wal jamaa'ah jeung Luar ahlis-sunnah( selain ahlis-sunnah wal jamaa'ah ), mung sakadar pikeun ngabedakeun wungkul, jadi ngan garis gedena wungkul.

3. Mertelakeun Ma'rifat anu wajib diusahakeun nana ku tiap jalma Mukallaf ( baligh tur boga akal).
@sireum ateul

@sireum ateul

Wednesday, January 25, 2017

TANBIH

Dina danget iyeu Sireum Ateul ka papancenan ngadugikeun hiji Peringetan ti Muallif iyeu seratan/kitab, kumargi bilih aya kakaliruan pikeun awam, margi dina Hukum Akal aya ucapan atanapi bahasan Wajib jeung wenang atawa Jaiz.
Nya kitu deui dina

Hukum Syara' oge kapendak deui eta ucapan Wajib sareng Wenang atawa Ibaahah.


Tah didieu ulah nepi ka pahili.
Dupi ucapan Wajib dina hukum akal mah maksudna nyaeta, sakur-sakur perkara anu misti ayana (kudu aya) jeung Mustahil euweuhna, nyaeta sabalikna tina Mustahil,
Contona saperti ucapan/kecap : Alloh Wajib ka Sifatan ku Sifat Qudrot, ( Alloh Misti kawasana tur henteu kaharti ku Akal lamun henteu kawasa, jadi mustahi Apes/lemah.

Dupi kecap Wajib dina Hukum syara' mah nyaeta, anu misti di pigawena atawa dilaksanakeun nana sabalikna tinu Haram.
Saperti conto : Wajib Shalat, tah maksudna eta shalat teh nyaeta kudu di pigawe, mangka bakal disiksa lamun ditinggalkeun nana atawa teu di pigawena.

Dupi kecap Wenang dina hukum Akal, nyaeta anu kaharti ayana jeung euweuhna. 
Saperti ucapan : Wenang Alloh ngadamel iyeu Alam, tah didieu maksudna eta ucapan teh, Alloh ta'ala ngayakeun jeung ngeuwueuhkeun nana kana iyeu Alam teh eta kaharti jeung dibenerkeun ku Akal.

Dupi kecap Wenang dina hukum Syara' mah nyaeta, perkara anu di pigawena atawa henteu migawena, eta henteu jadi ganjaran jeung henteu ngajadikeun siksaan.
Contona saperti : Wenangna dahar, sare, sareng anu sanesna.

Jadi dimana anjeun/paramaos manggih kecap Wajib, Wenang( Jaiz) atawa Mustahil dina nyipatan Alloh atawa Rosulna, tah eta teh tangtu anu dimaksudna teh ceuk hukum Akal.
Jeung upama manggih kecap : Wajib ka sakabeh jalma Mukalaf kudu nganyahokeun Rukun Iman, atawa Wajib ka sakur-sakur jalma anu mukalaf, kudu ngalakonan shalat lima(5) waktu, tah tangtu eta mah anu dimaksud teh Wajib ceuk hukum syara', nyaeta lamun dipigawe diganjar, jeung lamun ditinggalkeun bakal disiksa.

Tah dugi ka dieu TAMMAT ( والله أعلم )
Tammat dina Muqoddimah iyeu kitab/ seratan. Tegesna tamat nerangkeun bahan-bahan pikeun nempuh dina nganyahokeun atawa ngambah kana ilmu Ushuluddin.

Salajengna bade ngabahas anu ngarupakeun pokokna anu di maksud, nyaeta ( Ilmu Ushuluddin) atawa ilmu Tauhid.

والله ولي الهداية والتوفيق 


Tuesday, January 24, 2017

KASIMPULAN

Kasimpulan hukum Syara' :

Wal hasil, ari anu disebut hukum Syara' teh nyaeta, kabagi kana dua (2) nyaeta : 

1. Khithob Taklif

2. Khithob Wadl'i 

Anu dua (2) iyeu, eta masing- masing aya lima cabang, sarta hiji-hijina Khithob Taklif, eta di aturna ku khithob Wadl'i anu lima.

Jadi jumlah hukum syara' teh aya duapuluh lima(25), nyaeta hasil tina nikelkeun (ngali keun) lima khitob taklif (×) lima khithob wadl'i.

Supados kahartos iyeu dihandap kangge gambaran nana :
٥×٥=٢٥
Gambaran hukum syara'


FASAD

Khithob Wadl'i anu ka lima (5) nyaeta FASAD atawa BUTHLAN.

Ari ta'rifna Fasad atawa Buthlan teh nyaeta :

وَالْفَسَادُ اَوِ الْبُطْلَانُ هُوَ مُخَالَفَةُ ذِى الْوَجْهَيْنِ الشَّرْعَ

WAL-FASAADU AWIL-BUTHLAANU HUWA MUKHOLAFATU DZIL-WAJHAYNISY-SYAR'I.

Hartosna : Ari fasad atanapi buthlan teh nyaeta, nyulayaan nana pagawean anu ngabogaan dua jalan kana syara' dina tumibana.

Tegesna henteu nyumponan syarat rukun, ngan aya Maani' (anu ngahalang/nyegah).

Jadi tiap-tiap ibadah atawa mu'amalah anu henteu nyumponan, atawa aya Maani' mangka eta ibadah atawa muamalah teh disebut Faasid atawa Buthlan/ Batal.

SHIHAH

Khithob Wadl'i anu ka opat (4) nyaeta SHIHAH( SAH ).

Ari ta'rifna Shihah nyaeta :

وَالصِّحَةُ هِيَ مُوَاقَفَةُ ذِى الْوَجْهَيْنِ الشَّرْعَ

WASH-SHIHATU HIYA MUWAAQOFATU DZIL-WAJHAYNISY-SAR'A.

Hartosna : Ari shihah teh nyaeta anu shohih, nyaeta ngamufakatan pagawean anu boga dua jalan kana aturan syara'. 

Tegesna eta pagawean teh nyumponan syarat jeung rukunna, ngajauhan anu ngabatalkeun.

Jadi tiap-tiap ibadah saperti Sholat, zakat jeung liyanna anu nyumponan sarat jeung rukunna jeung bari aya Sabab tur euweuh Maani'( ngahalang/nyegah), mangka eta ibadah atawa mu'amalah teh di ngaranan Shihah (Sah) /Shohih.

Monday, January 23, 2017

MAANI'

Khithob Wadl'i anu ka tilu nyaeta MAANI'.

Dupi ta'rifna Maani' teh nyaeta : 

وَالْمَانِعُ هُوَ وَصْفٌ وُجُوْدِيٌّ ظَاهِرٌ مُنْضَبِطٌ مُعَرٍّفٌ نَقِيْضَ حُكْمِ السَّبَبِ 

WAL-MAANI'U HUWA WASHFUN WUJUUDIYYUN DHOOHIRUN MUNDLOBITHUN MU'ARRIFUN NAQIDLO HUKMIS-SABABI.

Hartosna : Ari ngaran Maani' teh nyaeta, sifat anu bangsa aya, tur dohir. Anu ka palenggeran sarta mere nyaho kana lalawanan hukum sabab. 

Contona saperti Haid jadi Maani' ( Ngahalangan ) kana hukum wajib sholat, sanajan aya bukti saban. Atawa contona saperti Lingsirna panonpoe(matahari) dina waktu lohor.

Tah conto anu kitu teh disebatna Maani'( nyegah/ngahalangan).

Sunday, January 22, 2017

SYARAT

Khithob Wadl'i anu kadua (2) nyaeta SYARAT. 

Ari anu disebat Syarat teh nyaeta :

وَالشَّرْطُ هُوَ مَايَلْزَمُ مِنْ عَدَمِهٖ الْعَدَمْ وَلَايَلْزَمُ مِنْ وُجُوْدِهٖ وُجُوْدٌ وَلَا عَدَمٌ لِذَاتِهٖ 

WASY-SYARTHU HUWA MAA YALZAMU MIN 'ADAMIHIL-'ADAM, WA LAA YALZAMU MIN WUJUUDIHI WUJUUDUN WA LAA 'ADAMUN LIDZATIHI 

Hartosna : Ari ngaran syarat teh nyaeta perkara anu misti tina euweuhna eta perkara teh euweuhna Masyruth ( anu disyaratan nana), ngan henteu misti tina buktina eta syarat teh kudu buktina anu di syaratan nana ( henteu buktina).

Contona saperti Wudu, tah eta wudu teh ngajadi syarat kana sholat ( kana sah na sholat) jadi lamun euweuh wudu, atuh tangtu euweh sah (teu sah sholatna), tapi can tangtu ku ayana wudu teh ayana sholat (kadang wudu teh karana rek maca Qur'an, atawa rek thowwaf sareng nu sanesna).

Dupi syarat teh eta kabagi kana tilu bagian, nyaeta :

1. Syarat ceuk akal, saperti HIRUP JADI SYARAT KANA AYANA 'ILMU.

2. Syarat ceuk syara', saperti susuci (wudu, tayamum, adus) eta jadi syarat kana sah na sholat.

3. Syarat ceuk adat, saperti nangtungna sigay(taraje/tangga) eta jadi syarat kana gampangna naek kana tangkal kawung (aren).